Oktoobrikuu viimasel nädalal tähistasime rahvusvahelist CodeWeek’i ehk koodinädalat. Sügisvaheajalt naastes proovisid õpilased programmeerimist – nii tehnoloogia abil kui ka ilma!

Kogu nädala vältel toimus tegevusi, mis avasid koodimaailma igas vanuses õppijatele.

  • Inimroboti mäng CodyRoby, kus õpilased muutusid ise „robotiks“ ja liikusid mööda etteantud rada või vastavalt käsukaartidele. Tallinna tänava koolihoone fuajees oli selleks valmis meisterdatud 5×5 mänguplats.
  • Bee-Bot äpis mõtlemismängud tahvelarvutites – harjutati loogilist mõtlemist, täpsust ja samm-sammulist planeerimist.
  • Koodi järgi joonistamine ja värvimine – loovus ja täpsus käisid käsikäes. Kas kood võib muuta pilti? Jah, kui koodi lugemises toimub eksitus.

Eraldi kogemust pakkusid töötoad:

  • „Robootika“ töötuba, kus 2.–4. klassi õpilased ehitasid ja programmeerisid roboteid.
  • 4.–5. ja 8. klassi õpilastel oli võimalus osaleda „Scratchi mängutunnis“. Mitmed õpilased tegi oma esimese arvutimängu Scratchi keskkonnas.

Koodinädal näitas, et programmeerimine võib olla mänguline, loominguline, kuid vajab keskendumist ja ettemõtlemist.